Saturday 17 November 2012

SAVE GAZA !

Assalamualaikum semua :)

Alhamdulillah hari nie kita semua masih dpt bernafas dan mghirup udara segar di atas muka bumi Allah ini tanpa sebarang gangguan..give all the praise to him..say alhamdulillah :)) sentiasalah bersyukur kita kepadaNYA..

"siapa yang tidak bersyukur dengan yang sedikit pasti tidak akan bersyukur dengan banyak.."

tpi sedarkah kita shabat,saudara,abg,kakak dan adik2 seagama dgn kita sedang berjihad menegakkan agama Allah di bumi gaza sana? tiada lagi senyum tawa gembira dari wajah mereka semua? hanya sekadar tangisan yg memenuhi ruang bumi gaza..subhanallah! selamatkanlah mereka ya Allah ya tuhanku :'( Amiinn..

bgi saudara2 yg sdg leka dgn dunia mreka sndiri sperti katak hidup d'bwh tempurung tuh sy ingin berkongsi suasana saudara2 kita di bumi gaza sana..renung2kan :')

*bagaimana kalau negara kita bgini pd mase skarg?nauzubillah..
*tiada apa lg yg tggl...masyaAllah..
*Al-fatihah utk kanak2 yg tdk berdosa ini..In shaa Allah syurga tempatnya :')
*Al-fatihah utk kanak2 ini jgee..semoga d'tempatkan di syurga Allah :')

beginilah keadaan di gaza sekarang..allahuakbar! apble kita melihat keadaan ini adekah kita hanya skadr melihat dan bersedih? tidak! kita perlu turut sertai jihad mereka biarpun tidak mampu menolong disana kirimkanlah doa yg berpanjangan kpd mereka..lakukanlah solat hajat utk mereka..bkn ambil mase yg lame pn..mgkn xsmpi 5mnt pn..iringilah jihad mereka bersama doa supaya umat Islam mampu terus berjuang utk agama Allah swt..In shaa Allah dan sekurang2nya kita turut menyumbangkn bantuan utk menegakkan agama Allah..
"""barangsiapa tidak mengambil berat tentang urusan umat islam, maka bukanlah mereka dari kalanganku" sabda Rasulullah saw 

*doakanlah utk saudara2 seagama dgn kita.ISLAM! in shaa allah :')

jadi,mari kita sama2 renungkan dan berdoalah kpd Allah utk kebebasan mereka di gaza sana..hnya kepadaMU aku memohon dan hanya kepadaMU aku meminta, tuhanku yang Maha Besar.. :')

*SAVE GAZA !

okaylah itu sjee..renung2kan dan selamat beramal :)) ALLAH TUHANKU,ISLAM AGAMAKU DAN MUHAMMAD NABI dan RASULKU..


created by:partner blogger ;))



No comments:

Post a Comment